Mikrobrend je brend koji je u vlasništvu jedne osobe ili malog tima ljudi. Oni proizvode između nekoliko stotina do nekoliko tisuća satova godišnje, a dijelove za te satove kupuju iz Kine ili Švicarske. Glavna karakteristika mikrobrenda je prodaja bez posrednika. To znači da se mirkobrendovi najčešće reklamiraju i prodaju preko interneta, iako neki od njih svoj put nađu i do maloprodajnih trgovina.
Kada je prodaja isključivo online, postoji mogućnost da naiđete na proizvođače koji ne drže do kvalitete proizvoda i zadovoljstva kupaca. Satovi najčešće dođu oštećeni, neispravni ili jednostavno budu loše kvalitete.
Naravno, postoji mnogo kvalitetnih brendova vrijednih spominjanja i zbog toga vam donosimo listu mikrobrendova za koje biste trebali znati. Ovi mikrobrendovi dostavljaju diljem svijeta i u ponudi imaju satove različitih stilova i cjenovnih raspona.
Baltic
Kako se Baltic ističe u svijetu satova koji dominiraju svojom prošlošću i ostavštinom? Odgovor je jednostavan: jednostavnošću. Ovaj francuski mikrobrend koristi azijsku proizvodnju i mehanizme kako bi cijenom ostali prihvatljivi (cijene njihovih satova su ispod 1000$). Iako su brend novije povijesti, izgled njihovih satova nas vraća u neka prošla vremena. Retro štih se vidi u brojkama, brojčaniku i samom dizajnu sata.
Unimatic
Unimatic satovi adresu proizvodnje imaju u Italiji, koriste Seikove mehanizme te odišu minimalizmom. Osnivači Unimatica (Giovanni Moro i Simone Nunziatom) su industrijski dizajneri koji se proizvodnjom i prodajom satova bave od 2015. godine. Njihov primarni posao se vidi u dizajnu Unimatic satova. Primijetit ćete da brojke ne postoje u svijetu Unimatic satova, geometrijski likovi su ono što će vam reći koliko je sati. Može li minimalnije od toga?
Zelos
Zelos brend je na scenu stupio 2014. godine i od tada drma temelje u svijetu satova. Većina malih (ali i velikih) brendova dijelove kupuje od azijskih proizvođača kako bi bili cijenom pristupačniji. Rijetki su brendovi koji si mogu priuštiti vlastitu proizvodnju mehanizama. Kada se pojavio Zelos, pokazao je da i “mali ljudi” mogu proizvoditi svoje mehanizme. Osnivač Elshan Tang je bivši inženjer mehanike koji je spojio svoju profesiju sa svojom ljubavi. Fascinacija satnim mehanizmima je razlog zbog kojega se upustio u posao proizvodnje satova i za sada se čini kako je ta odluka bila pun pogodak.
Gorilla
Zanimljiva priča obavija ovaj neobičan brend. Octavio Garcia je jedan od najpoznatijih dizajnera satova na svijetu koji je radio s velikanima kao što su Omega i Audemars Piguet. Lukas Gopp je također radio za Audemars Piguet, ali i za Ralpha Laurena. Pitate se što oni imaju zajedničko? Pa upravo Gorilla brend. Obojica su odlučila napustiti svoja radna mjesta u velikim firmama kako bi se posvetili proizvodnji i dizajniranju satova inspiriranih automobilima. Njihovi satovi nisu za svakoga i neće se svidjeti svakome, ali to ne umanjuje popularnost Gorilla satova.
Martenero
2014. godina u svijet mikrobrendova je unijela malo boje i živosti. Na scenu je tada stupio Martenero. Svijetu mikrobrendova su prezentirali i jednu novost. Ovi elegantni satovi su imali mogućnost gotovo potpune prilagodbe ukusu svakog vlasnika. Mogli ste zamijeniti kazaljku sekundaru i uzeti je u nekoj živoj boji, ovisno o tome kakve boje vam je brojčanik sata. U narednim godinama su zadržali ovaj pristup i povećali su broj mogućnosti zamjene dijelova i raspon boja. Cijene ovih satova se kreću debelo ispod 1000$ (prosječna cijena sata se kreće oko 550$).
Eone
Godine 2015. Eone se lansirao u zvijezde kada se pojavio u kultnom New York Timesu. Nije se tamo pojavio bez razloga. Hyungsoo Kim, osnivač Eone-a, napravio je sat s kojega vrijeme možete dotaknuti. Inspiraciju za dizajniranje ovakve vrste sata je dobio jer je njegovom slijepom kolegi s fakulteta bilo neugodno koristiti svoj zvučni sat tijekom nastave. Sat se sastoji od dvije magnetske kugle koje pokazuju vrijeme; jedna se kreće po unutarnjem, a druga po vanjskom krugu kućišta. Važnost njegovog izuma nije samo u načinu na koji se prikazuje vrijeme, već i u činjenici da je uvažio strahove slijepih korisnika koji su se bojali kakav će biti dizajn sata. Našao je izvrsno rješenje te je spojio utilitarnost i estetiku.
Vortic
Vortic je brend s adresom u Sjedinjenim Američkim Državama. Ekipa iz Vortica smatra kako ne postoji bolji način za pokazati ljubav prema američkim satovima od recikliranja dijelova američkih satova, naravno. Kućišta svojih satova su dizajnirali prema obliku brojčanika satova koje bi pronašli. Primjerice, kućište jednog svog modela sata su prilagodili izgledu brojčanika s džepnog sata.
Coggiola
Još jedna talijanska marka Coggiola je brend koji reciklira dijelove starih satova. Coggiola se specijalizirala za satove iz Velike Britanije. 2015. godine Sebastian Salvado je oformio Coggiola brend i na neki način ušao u povijest. Zašto? Zato što sve dijelove svojih satova (osim mehanizma) radi ručno, starim urarskim alatima i bez pomoći stroja. Većina njegovih modela nema dovršeni brojčanik, već je engleski mehanizam sata vani, u prvom planu.
Imajte na umu da se ovi satovi ne proizvode masovno i da su dostupni u određenom broju, pa ako vam je koji zapeo za oko, trk na njihove stranice.
Je li vam koji mikrobrend ostao u sjećanju?