Uz nakit, cipele su ženama najbolji prijatelji. Odmah da raščistimo jednu stvar – i muškarci jako vole cipele. One su postale statusni simbol. Što su cipele novije, a njihova marka poznatija, to ste na višoj stepenici u društvu.
Sigurno imate barem jedan par cipela za koji ste izdvojili pozamašan iznos. Pozamašan iznos podrazumijeva bolju, ako ne i najbolju marku.
Vjerojatno ih nosite s posebnim oprezom i samo u posebnim prilikama. Možda ste ih nosili svega dva puta, ali ih ljubomorno čuvate i ne posuđujete ih nikome.
S obzirom na vrijeme u kojem živimo, vjerojatno si ne možete priuštiti da su sve vaše cipele markirane. Ne samo markirane, već markirane markom vašeg najdražeg branda. U tim situacijama često posežemo za kopijama. Tražimo cipele što sličnije originalu, pri tome pazeći na izgled, udobnost i cijenu.
Na crnom tržištu vrte se milijarde kuna i policijske snage diljem svijeta rade na suzbijanju preprodaje lažnjaka. Prije nekoliko dana uhićen je Hai Long Huang, krijumčar lažnjacima cipela.
Timberland i Ugg čizme na meti krijumčara
Osam je godina Hai Long Huang vješto izmicao njujorškim agentima. U tom razdoblju je iz Kine u New York prokrijumčario cipele u vrijednosti od 12 milijuna dolara. Ne trebate računati koliko je to kuna, već smo vas preduhitrili. Približno 812,8 milijuna kuna.
Prošli tjedan podnesena je prijava protiv vještog krijumčara. Huanga se tereti za krijumčarenje lažnjaka cipela marki Timberland i Ugg. U prijavi je navedeno da su sve cipele bile generičke izrade – niti jedne nisu bile označene markom branda. Iz toga se daje zaključiti kako su na jeftine cipele naknadno stavljali logo brandova i zatim ih puštali u prodaju.
No, to nije sve. U nastavku optužnice opisana je situacija u kojoj je Huang jednom kupcu prodao 12 pari Timberland lažnjaka. Veselje zbog zarade od 515 dolara (približno 3300 kuna) je bilo kratkog vijeka jer je kupac bio nitko drugi nego jedan od agenata. Agenti su nakon kupovine analizirali jedan par cipela i uočili da je logo izmijenjen. Na dnu čizama se ispod Timberland loga nalazio logo natpisa Fangeli.
Huang je u Sjedinjene Američke države prokrijumčario tri kontejnera Ugg čizama. Pitate se koliko pari cipela stane unutra? 27 252 para. Vrijednost? Prava sitnica. 4 741 840 dolara.
Ova cifra zaista ispada prava sitnica naspram one koju je prokrijumčario u Timberland cipelama. Njih je prevezao u sveukupno 66 kontejnera, 6000 pari u svakome od njih. Njihova vrijednost iznosi vrtoglavih 123 milijuna dolara.
Obe kompanije su zbog Huangove osmogodišnje avanture izgubile sveukupno 127 741 840 milijuna dolara. Veći gubitak ipak je pretrpio Timberland.
Osumnjičenik je prošloga tjedna pušten iz pritvora uz jamčevinu od 75 tisuća dolara.