Mnogi luksuzni brendovi satova imaju ostvarena partnerstva sa raznim organizacijama i kompanijama iz svih mogućih grana. Osim tehnoloških ili organizacijskih prednosti, ova partnerstva formirana su kako bi se postigla bolja slika samog brenda, a na kraju krajeva i povećanje prodaje.
Neki od spomenutih partnerstava imaju savršenog smisla, dok su nam ostali pomalo nejasni, a ima i onih koji su potpuna enigma. U ovom članku obradit ćemo nekoliko poznatijih brendova i partnerstava koja su oni stvorili.
Marketing i Promocija
Mnogo poznatih brendova su takozvane “mašine za marketing” – da, to ću reći upravo tim, jednostavnim rječnikom. Luksuzni proizvodi kao što su mehanički satovi moraju imati dobro osmišljenu priču, a većina brendova radi odličan posao prezentirajući tu priču upravo vama. Ako bolje razmislite, ta priča može biti razlog zbog kojeg ćete možda kupiti taj sat, bilo da je ona istinita ili je produkt nečije kreativnosti. To je nešto što je poznato od prije, a u marketingu se zove Storytelling ili prevedeno na “naški” – “Pričam ti priču”.
Po meni je najbolja priča ona o slijetanju na Mjesec 1969.god., koju je popratio Omega Speedmaster. Njihova uključenost u taj događaj postala je još značajnija nakon neuspjelog pokušaja slijetanja Apollo 13 misije 1970. godine. Tada je Omega Speedmaster osvojio natječaj pokrenut od strane NASA-e za najbolji kronograf kojeg su odabrali astronauti. Može li bolje od toga? Proći će neko vrijeme prije nego Omega počne koristiti taj događaj kao alat za bolji marketing.
Ako promotrimo partnerstva nastala isključivo za svrhe marketinga vidjet ćemo da neki zajednički pothvati kompanija imaju više smisla, dok neki baš i nemaju. Ovdje smo izabrali nekoliko takvih koji po našem mišljenju imaju smisla i njih ćemo obraditi detaljnije.
Santoni & IWC Schaffhausen Partnerstvo
Ovaj proizvođač satova, koji nam stiže iz Schaffhausen-a, poznat je po satovima posebnog stila, sa istaknutim elegantnim aspektom ili onim koji ističe tehničku stranu (mehanizam sata). Satovi iz Portofino kolekcije sadrže modele koji prvenstveno privlače “finu gospodu”, koja cijene finu garderobu i u potrazi su za dobrim i kvalitetnim mehaničkim satom, koji ide uz njihovu filozofiju uživanja finih stvari u životu. S tim u vezi, smatramo da je partnerstvo između Schaffhausen i Santoni kompanije dobar potez.
Santoni je talijanska kompanija, vođena unutar obitelji, koja se bavi proizvodnjom nekih od najlijepših cipela na svijetu, a to rade već dugi niz godina. Poznati su po korištenju jedinstvenih tonova boja koji se nanose ručno od strane profesionalnih majstora. Od 2011. godine kada je njihova suradnja počela, oni za spomenuti brend satova proizvode visokokvalitetni kožni remen po uzoru na njihove cipele. U samim početcima suradnje, remenje je bilo dostupno na određenim modelima, dok danas postoji mogućnost da se remen naruči odvojeno od samog sata, što kupcima nešto dubljeg džepa omogućava da usklade boju cipela sa remenom sata.
Tiffany & Co. i Patek Philippe Partnerstvo
Tiffany & Co. je dugo bio ovlašteni zastupnik za ove prestižne satove, a u nekim slučajevima je imao i svoj logo istaknut na brojčaniku sata. Na aukcijama koje se bave starinskim stvarima još se mogu naći neki poznati brendovi (Omega, Rolex…) koji na svojim brojčanicima također nose logo Tiffany & Co. legendarnog zlatara. Međutim, najtraženiji satovi su ipak oni koji nose potpis Patek Philippe, iako to ime ne privlači samo ženske osobe u potrazi za zaručničkim prstenom već i klijente koji kriju strast prema starinskim luksuznim satovima.
NASA & Omega
Iako ovdje ne možemo sa velikom preciznošću govoriti o nekoj vrsti suradnje, Omega zasigurno koristi ime najveće svemirske agencije u svojim marketinškim kampanjama. To je utjecalo na odluku da ih ipak uključimo u jedno od partnerstava. Bez da ponavljamo cijelu priču o slijetanju na Mjesec, možemo reći da je ovo jedna od najuspješnijih kampanja koju je brend satova mogao imati. Slogan koji su koristili pri oglašavanju 1970-tih bio je “Ako je dovoljno dobar za NASA-u, dobar je i za tebe” što zvuči poprilično dobro, zar ne?
Omega sve do danas nastavlja sa svojom linijom satova Apollo 11 i 13 limited edition koja izlazi svakih nekoliko godina, a potražnja za tim satovima veća je no ikad. Najbolja stvar od svega jeste da je model nazvan “Moonwatch” vrlo sličan onome korištenom pri slijetanju na mjesec, a još bolje jeste da je to jedan od jeftinijih modela u Omega katalogu satova.
Manufactum & Sinn
Ova suradnja je vjerojatno nešto poznatija Njemcima nego nama, ali je priča koju ćemo vam ispričati svejedno dostojna da ju se spomene. Moramo napomenuti da je Manufactum lanac trgovina u Njemačkoj koji prodaje samo “dobre stvari”, koje su vam potrebne. Počevši od čarapa, aparata za kavu, kamera, cipela pa sve do alata za uređivanje okućnice. Niz se tako nastavlja sve do satova…Čudno? Ipak moramo reći da su oni posebni po tome što u trgovinama imaju isključivo “pristojne brendove”, da se tako izrazim. Isto tako su oformili partnerstvo sa Sinn Spezialuhren iz Frankfurta. Sin je za potrebe tog lanca trgovina dao izraditi poseban model koji se isključivo prodaje u njihovim trgovinama te tako povećao prodaju i privukao novi dio kupaca.
Formula 1 & Rolex
Za sve fanove Formule 1 ovo vjerojatno nije neka velika novost. Formula 1 sklopila je partnerstvo sa Pirellli, DHL-om, a na kraju i sa Rolexom. Kao što i sami možete zaključiti, ovo su jako skupa sponzorstva i ugovori sklopljeni sa najpoznatijim sportom koji se tiče auto utrka. Svatko tko je nekada gledao Formulu 1 sigurno je vidio Rolex-ov logo na stazama i informacije o vremenu na TV ekranima. Ne postoje posebno izrađeni modeli satova za Formulu 1, ali je jasno da je Daytona model Rolex sata posvećen upravo utrkama Formule 1. To je toliko moćno partnerstvo koje bi samo nekolicina mogla priuštiti, ali pretpostavljamo da je vrijedno uloženog novca. Još jedan primjer vezan za Rolex i Formulu 1 je Hublot i UEFA Liga prvaka. Poznato?
Da li to Utječe na Vašu Odluku?
Naveli smo neke primjere koji su nam se svidjeli. Naravno, tu je još mnogo drugih primjera (Zenith i Rolling Stones, TAG Heuer i super modeli, Bremont i Boeing itd.), ali pitanje koje se postavlja jeste, da li ovakva vrsta partnerstva utječe na vašu odluku prilikom kupovine sata? Da li biste kupili sat samo zato što je vezan za Formulu 1, neki vama omiljeni brend cipela ili vašeg omiljenog filmskog glumca? Da li možda na vas to djeluje upravo suprotno? Zanimljiva činjenica o kojoj se priča kada govorimo o kupovini luksuznog sata jeste da nikome ne treba valjani razlog za kupovinu luksuznog sata.
Sat vam se sviđa ili ne sviđa. Postoji mogućnost da vam se svidjela priča pa ste odlučili kupiti sat ili ste jednostavno odlučili kupiti sat bez da ste uopće čuli njihovu priču. Scenarija je bezbroj. Na kraju krajeva sve se svodi na to da sat koji ste kupili ispunjava vaša očekivanja i da se osjećate dobro noseći ga.
Pingback:Koja je razlika između kronografa i kronometra? - Moj nakit
Pingback:Kronograf ≠ kronometar ( razlike s primjerima) – Moj nakit