Prije nego li su se pojavili svi novi i moderni načini prikupljanja novca za poduzetničke podhvate, ove male operacije započinjale bi naoružane entuzijastima koji su zaljubljeni u satove. Mali proizvođači satova su većinom kompanije koje proizvode toliko primjeraka da nikad ni ne stignu na police specijaliziranih trgovina. Ovakav oblik posla koji više podsjeća na hobi koji se obično sastoji od jedne osobe ili čak malog tima uz nabavljača koji proizvodi njihove naume. Trenutno ovakvi slučajevi proživljavaju svojevrsno zlatno doba sa potrošačima i to se čini dovoljnim razlogom za provjeriti zašto potrošači očigledno preplavljuju tržište malih proizvođača satova!

Tko su ti “mali proizvođači satova”?

Teško je definirati što su točno mali proizvođači satova, ali možemo dati primjer. Recimo da ste ljubitelj satova koji godinama uzaludno traži određeni dizajn sata koji baš ističe vaše želje. Nakon neuspješne potrage odlučite promijeniti taktiku i proizvesti svoj vlastiti sat. Svjesni ste da za financiranje svoje kampanje treba proizvesti nekoliko primjeraka i prodati. Upravo zbog tih razloga osnivate malu operaciju koja koristi treću stranu da vam proizvodi satove prema vašoj ideji. Nakon što ste proizveli gotov proizvod obratite se svojim prijateljima i kolegama ljubiteljima satova preko raznih internet portala kako biste dobili povratne informacije, a ujedno i tražite kupce.

Ovo je princip mnogih malih proizvođača satova trenutno!

Nakon što smo objasnili što su oni zapravo, postavlja se iduće pitanje – zašto uopće postoje?! Logično je to pitanje, jer ako netko ne želi nositi Rolex ili drugi luksuzni sat, jednostavno će kupiti primjerak malo jeftinije marke poput Seiko, Casio, Citizen i njima sličnim. Unatoč tome, trenutno se proživljava prava eksplozija ovakvih manjih manufaktura satova. Možda je mnogi od njih tvrde kako nude nisku cijenu za luksuznu vrijednost. Tvrde kako su posrednici između kupca i proizvođača glavni razlog zašto nas većina zapravo ne može prištiti novi sat nekog velikog proizvođača.

Većina malih proizvođača uspijeva iz razloga što uspješno provode svoje zamisli u djela, odnosno u satove koje mnogi njihovi istomišljenici žele nositi. Naravno, ne postoji savršena formula, ali u daljenjm tekstu su nabrojani razlozi zašto bi kolekcionari koji si i mogu priuštiti skuplje primjerke  pronašli zadovoljstvo kupujući proizvode malih proizvođača satova.

PRONALAŽENJE SVOG STILA

Potrošiti nekoliko tisuća kuna na nešto što ćete nositi na sebi ozbiljna je invensticija, nebitno tko ili što ste. Ponekad ni staviti sat na ruku na nekoliko minuta dok ste u trgovini da ga isprobate nije dovoljno da znate kako bi ga bilo nositi danima, tjednima, mjesecima ili čak duže. Stoga možda i nije loše što toliko manjih proizvođača vjerodostojno podsjeća na veće, čitajte skuplje, proizvođače. Vjerodostojne kopije su u jednu ruku prijatelji svim onima željnim eksperimentiranju sa dizajnom na koji planiraju potrošiti novce. Jednostavno su odlični pomagači s kojima vidite želite li se zbilja opredijeliti na takav stil. Isto, ovo je odličan način kako financijski poduprijeti nečiji entuzijazam koji je netko odlučio povesti korak dalje i napraviti posao od toga, jer dok za sebe istražujete eventualni novi stil, nekome financirate proizvodnju!

Odličan primjer iznad navedenog je Rolex Submariner. Cijena ovog kultnog modela se kreće oko 8.000 dolara, nabava ovakvog primjerka nije nešto što neki mogu odlučiti preko noći. Ipak, zahvaljujući manjim proizvođačima koji su se htjeli okoristiti slavnim dizajnom Submarinera, danas na tržištu imamo zbilja jako puno izgledom vjerodostojnih pratitelja koji će vam zasigurno pomoći pri odluci želite li zbilja potrošiti novce na Rolex!

LIJEPI DIZAJN KOJI SE MOŽE PRIUŠTITI

Bez premca, satovi su napravljeni za pokazivanje vremena, ali isto tako važan je njihov izgled, zar ne? Većina ljudi uopće ne želi nositi dobar sat ako nije izgledom primamljiv. Uz ovo rečeno, slažemo se kako je sat istovremeno alat i umjetničko djelo. Upravo ova umjetnička strana je razlog zašto imamo toliko različitih vrsta satova na tržištu danas. Isto tako, izgled je razlog zašto veliki broj ljudi danas i posjeduje sat!

Većina poznatih modela skupih marki je dizajnirana na način da se svidi velikom broju ljudi i zbog toga imaju većinom dosta konzervativan dizajn. Naravno, uvijek ima egzotičnih primjeraka koji se zaigraju sa umjetnički i inovativni dizajnom za svoje modele, ali takvi primjerci obično dolaze sa nevjerovatno visokom cijenom. Razlog tome je što dobar dizajn košta, a to će uvijek podignuti cijenu nekom modelu sata i većina publike si neće priuštiti takav zanimljiv primjerak.

Ovakva situacija stvorila je rupu na tržištu jer postoje ljudi koji bi htjeli modele koji odstupaju od klasične forme, a skupe varijante si ne mogu priuštiti. Mali proizvođači satova su slobodnijih ruku kad se dizajna tiče, a cijene će im uvijek biti niže zbog trenutno statusa malog proizvođača koji se tek probija na tržište. Takve marke satova obično uživaju period prosperiteta dok mnogi kupuju njihovu kreaciju – dok ih kupci ne zasite.

Osobe koje kupuju satove svjesne su kako ekstravagantni i umjetnički satovi nisu nešto što mogu nositi svakodnevno. Upravo iz tog razloga, umjetnički satovi se kupuju za povremene prilike, uz posebno odjevnu kombinaciju naprimjer. To rezultira time da iste te osobe ne osjećaju potrebu potrošiti previše novca na stvari koje neće koristiti toliko često. Na kraju, stanje se svede upravo na situaciju u kojoj se počnu pojavljivati jeftiniji umjetnički satovi, čak i kod ljudi koji inače troše više sredstava na satove koje svakodnevno nose.

Uzevši u obzir kako poznatije marke satove mogu biti veoma skupe, jeftinije opcije su postale privlačne kolekcionarima raznih platežih moći. Isti taj razlog dijeli i činjenica kako sve više kolekcionara pronalazi interes u malim proizvođačima.

VELIKA IMENA SU PAPRENO SKUPA

S cijenom od nekoliko stotina do nekoliko tisuća dolara, satovi manjih proizvođača su još uvijek puno pristupačniji cijenom od velikih proizvođača kojima cijenu samog proizvoda podiže i njihovo ime. Naravno, prema onoj staroj poslovici „koliko para, toliko muzika“, uz veću marku sata dolazi i bolja sveukupna kvaliteta sata. Od bolje dizajna do boljeg pakiranja, služenja, korištenja i slično što dobivate poznatijom markom sata, svejedno ćete takav primjerak platiti nekoliko tisuća dolara više. Takav iznos je podosta velik za mnogo ljudi, a da bi stvar bila gora, skupljanje satova zna izazivati popriličnu ovisnost!

Mnogi satoljupci rado će potrošiti nekoliko tisuća dolara poprilici na određene satove od cijenjenog proizvođača čiji model već duže vrijeme prate. Svejedno, jednako toliko vole potrošiti manje iznose za više satova manjih proizvođača kako bi jednostavno proširili svoju kolekciju. Veoma je lako nabaviti nekoliko primjeraka satova manjeg proizvođača za cijenu jednog primjerka većeg.

Poneki tvrde kako je lako moguće da cijene popularnih satova opadnu te njihova prodaja naglo krene rasti što bi naštetilo popularnosti manjih proizvođača, ali iako se to dogodi, vrijednost tih manjih proizvođača svjedno ne bi trebala opasti, još uvijek su to dobro proizvedeni satovi!

PODRŽITE RAD NOVIH LJUDI U POSLU

Kako je ranije napisano, ekipa iza malih proizvođača je sačinjena od zaljubljenika u satove koji su jednostavno odlučili svoje ideje unovčiti. Zapravo da budemo točniji, drugi način kako se mali proizvđači mogu definirati je, barem na početku, taj da ciljaju na potrošače koji su zainteresirani u satove makar toliko da su spremni odvojiti svoje vrijeme za čitanje vijesti o novim satovima. Veliki proizvođači se više okrenuti stalnim kupcima i kolekcionarima, drugim riječima, igraju sigurnije.

Kako biste postali od ljubitelja satova do proizvođača satova, morali biste uložiti ozbiljno puno vremena, iskreno, i ozbiljnu količinu financijskih sredstava. Čak i uz priuštljiviju proizvodnju u Azijskim zemljama još uvijek imate veliku količinu posla za obaviti. Na prvom mjestu je kako uopće proizvesti sat koji je zadovoljavajućih karakteristika, a na drugom je logistika samog posla. Svejedno, vrijedi spomenuti kako su ljudi koji ujedno  koriste proizvode koje i proizvode jako dobri za industriju jer osiguravaju određenu sigurnost kvalitete.

Također, što je raznovrsnija ponuda unutar neke industrije to se jednostavnije razvija zdrava konkurencija koja osigurava šansu za svakog, rješavanje problema, eksperimentiranje s novim idejama i slično. Zbog svega ovdje rečenog, dobro razmislite idući put kad vidite nekog poput vas, ali nekog tko je odlučio na korak dalje i postao dio ekonomije satova. Razmislite kako upravo ta osoba pozitivno utječe na tržište satova i čini je zanimljivijom i dinamičnijom. Baš zbog toga ga možda odlučite podržati i kupiti proizvod ne samo da dobijete sat koji želite, već i osigurate više prostora za bolje male proizvođače u budućnosti!

POSTANITE SKAUT!

S pojmom skautiranja smo svi upoznati. Skauti su pojedinci koji u pojedincima traže prepoznatljive vještine ili kvalitete prije nego li te iste vještine i kvalitete donesu nešto novca svojim vlasnicima. Kako u nogometu, tako i u industriji satova postoje skauti. U ovoj našoj branši, skauti smo svi mi koji satove koristimo. Priskrbiti si primjerke određene marke dok se ne probije na veliku scenu pri jeftinoj cijeni je naš cilj u ovom slučaju.
Pazite, nikad ne znate koji će se, u tom trenutki mali, proizvođač satova proslaviti i cijena mu skočiti u nebo, a vi ste već priskrbili primjerak dok se nije toliko znalo za njega!
Neki bi rekli da je ova zadnja tvrdnja malo pretjerana, ali zar se ne čini logičnim da će u skoroj budućnosti neki manje poznati satovi postati primjerci za kolekcije?! Imaju priču, jedinstvenost i rijetkost – zar je potrebno nešto više za potencijalne kolekcije? Ako se itko od malih proizvođača probije na tržištu i naprave prepoznatljivo ime od sebe, zar ne biste htjeli biti jedni od onih koji su ih otkrili?!

Odgovori