Satovi koje proizvode modni brendovi nemaju službenu definiciju, ali najjednostavnije rečeno to su satovi koje proizvodi brend koji ne ostvaruje svoj najveći profit proizvodnjom satova. Mnoge kompanije koje se bave proizvodnjom takvih satova se najčešće fokusiraju na njihov dizajn. Kada je riječ o mehanizmu koji ih pokreće, najčešće koriste one koji su generički napravljeni. Razlog tome je činjenica što nemaju iskustva niti staža u proizvodnji satova. Možda će vas ovo iznenaditi, ali među najpoznatijim brendovima te vrste su Armani, Guess i Michael Kors.
Postoje i modni brendovi koji većinu svog prihoda ostvaruju prodajom satova, primjerice MVMT i Daniel Wellington, ali se fokusiraju na sam izgled sata. Njihova kratka prisutnost na tržištu, kao i neiskustvo u proizvodnji satova su razlog okretanju onome što najbolje znaju – proizvodnji oku ugodnih predmeta.
U nastavku vam donosimo listu modnih brendova koji su se odlučili okušati u proizvodnji satova.
Armani
Većina nas ime Armani povezuje s luksuznom odjećom za koju vjerojatno nikada nećemo imati novaca, ali Armani je jedan od imena iz svijeta mode koji se bavi proizvodnjom satova. Naravno, kao i odjeća, njihovi satovi predstavljaju vrhunac luksuza. Za razliku od odjeće za koju je potrebno prodati bubreg da biste si ju mogli priuštiti, satovi su dostupni po poprilično pristupačnim cijenama. Emporio Armani, jedan od manjih brendova unutar Armani kuće, u svojoj liniji za muškarce imaju satove koji se kreću od 140$ (ispod 1000 kn). Kada uzmemo u obzir da je riječ o jednoj od najjačih modnih kuća i brendova na svijetu, cijena je zaista niska.
Gucci
Gucci je još jedan modni brend poznat po luksuznim linijama odjeće, obuće i torbi. Guccio Gucci je osnovao svoju modnu kuću 1921.godine u Firenci. Danas je ovaj modni div poznat kao jedan od najpoznatijih talijanskih modnih brendova koji se nije zadržao samo na modi, već se okrenuo svijetu satova. Dizajn njihovih satova jednako je impresivan kao i dizajn njihove odjeće, bilo da je riječ o muškoj ili ženskoj liniji. Posjedovanje ovog sata garantira prepoznatljivost i upečatljivost. Jedan od najpoznatijih modela je Le Marché des Merveilles sat s plavim i crvenim brojčanikom promjera 39 mm na kojemu se nalazi pčela (jedan od zaštitnih znakova Guccijevih satova). Sat je napravljen u Švicarskoj, pokreće ga Ronda kvarcni mehanizam i otporan je na vodu do dubine od 50 m.
Kate Spade
Kate Spade je modna kuća najpoznatija po svojim ručnim torbama i odjeći. Njena baza je u New Yorku, a svoj put je započela 1993. godine. Tijekom godina popularnost ovog brenda je rasla, a vrlo brzo su se profilirali kao proizvođači kvalitetnih, oku ugodnih i džepu prihvatljivih satova. Cijene satova se često kreću ispod 100 $, što je sitnica za nošenje jednog poznatog brenda na zapešću. Nedavno su u svoju ponudu satova uvrstili pametne te hibridne satove, što pokazuje kako prate trendove u svijetu horologije, kao i želje kupaca. Spade se specijalizirala i za prodaju remenja za satove drugih brendova, pa kod nje možete kupiti remen za Apple sat, kao i za ostale pametne satove.
Hugo Boss
Hugo Boss je njemački modni brend osnovan davne 1924. godine. Na samom početku Boss je proizvodio generičku odjeću kojoj je uloga bila isključivo funkcionalne naravi, a povijest će ga pamtiti kao proizvođača uniformi za naciste. Sljedećih godina su se okrenuli proizvodnji muške, ženske i dječje odjeće i po tome su poznati diljem svijeta, kao i po parfemima. Sigurno ste u nekoj od drogerija zastali i pomirisali neki od Bossovih parfema. Kada je riječ o satovima, Boss proizvodi široki spektar za muškarce i žene, bilo da je riječ o kronografima, sportskim ili pak pametnim satovima. Većina Bossovih satova se kreće između 100 i 300$.
MVMT
MVMT je američki brend s bazom u Los Angelesu koji je poznat po proizvodnji kvarcnih satova, kao i drugih modnih dodataka. Govorimo o vrlo mladom brendu koji postoji tek od 2013. godine, a Movado ga je preuzeo 2018. Kompaniju su osnovala dvojica prijatelja koji su crowdfundingom prikupili gotovo 300 000$, što je bio dovoljan iznos za pokretanje posla. Do 2016. (u 3 godine) su prodali preko 600 000 satova. Glavni cilj im je bio prekinuti “vladavinu” precijenjenih i zastarjelih modela satova koje su do sada nudile modne industrije. Najveća snaga ovog dvojca je bila u njihovom marketingu koji se oslanjao na društvene mreže te digitalno oglašavanje svoga brenda. Danas se MVMT satovi prodaju u 160 zemalja diljem svijeta. Njihove satove krasi minimalistički i čisti dizajn, i u muškoj i u ženskoj kolekciji. Najviša cijena njihovih satova se kreće od 150$.
Razmišljate li o tome da se počastite s nekim od ovih modela satova? Ako ste ljubitelj nekog modnog brenda, cijena i kvaliteta su u pravom omjeru. Javite nam u komentarima svoja mišljenja.