Pod modom podrazumijevamo mnogo stvari, neke od njih su stil oblačenja, način biranja lijepih stvari, nakita, satova i slično. Svaki čovjek bi trebao da bude u trendu s modom i da ima svoj stil oblačenja, te da ga fura onoliko koliko može. Moglo bi se reći da je moda i skupa, možda i jeste za one koji je ne znaju.

Često je razlika između pristojnog i lošeg bila jasna na svim poljima, pa i u odijevanju. Danas te razlike ne postoje. Mogućnost izbora je s manje boli, uvijek traži originalnost po svaku cijenu, a hoće li ona prijeći u nešto loše zavisi od osobe koja izabere. Tako je u cijeloj zemlji, na Balkanu i u Americi. Jedna od loših stvari takvog načina je ukidanje školskih odijela, pa djeca idu u školu različito odjevena.

Modni standardi nekad i danas

Kraj modnih standarda počeo je s Koko Šanel. Koko je uvela muške hlače u žensku modu, iskombinirala nevjerojatne stvari, povezala sportski i ženski stil. Danas se u tom spajanju nespojivog otišlo do krajnosti. Više ne važe pravila o tome što se s čim slaže, može se nositi šareno uz šareno, torba i cipele različitih boja… Niko ne pazi na ono što oblači, kombinacije su veoma važne, a ružno je vidjeti samo šarenilo na osobi.

Standard je nestao kada su i veličine u pitanju. Brojevi su se nekad razlikovali od podneblja do podneblja, a danas je globalizacija dovela do univerzalnih oznaka XS, S, M, L. Ipak, razvijeni svijet je zadržao i svoje veličine. Mi nismo. Mnogi ljudi vole nositi markirane stvari poznatih brendova jer tako kupuju statusni simbol i bliže su “poznatim” osobama odnosno idolima. To je prefiks koji im osigurava ulazak u elitni svijet, osjećaj moći, važnosti i, najzad, sigurnosti u sebe. Neki čak misle ako se brend vidi na odjevnom predmetu da će biti privlačniji i primjećeniji.


nosi dobro, osjećaj se dobro

Posjedovanje brendiranih stvari ne može stvoriti ženu, odnosno damu od stila. Stil se ne kupuje markama i skupim stvarima, stil se gradi godinama. Teško ga je steći. Neki jednostavno koliko god da su u modi i modnom svijetu jednostavno nemaju stila za odijevanje. Svaka žena treba biti posebna te da odjećom tu svoju jedinstvenost istakne. Odjeća je samo sredstvo pomoću kojeg pokazujemo svoj stil.

Međutim, marka ipak nešto znači. Kad kupujemo afirmiranu odjeću, zauzvrat dovijamo dobar dizajn i visok kvalitete. Skupe stvari su u najvećem broju slučajeva izrađene su od kvalitetnih materijala i dobrog su kroja. Zato je uvijek bolje kupiti jednu kvalitetnu stvar nego pet jeftinih. Moći ćete je nosite više godina, a uz nju će i manje kvalitetni komadi izgledati kvalitetnije.

Bijela ili crna košulja dobrog kroja može da posluži i za dnevne i za večernje varijante. S takvim bojama lako je uskladiti odjevnu kombinaciju, bitan je samo osjećaj za nešto lijepo. Ne žalite para za neutralne ključne komade, oni idu uz sve i sjajno se nadograđuju detaljima. Na upečatljivim komadima prištedite.

Jeftini glamur kao modni izražaj

Estradne zvijezde danas su veliki modni uzori mnogim djevojkama. One, obično, nekritički kopiraju scenski izgled u dnevnim prilikama pa na ulici i u deset ujutro možete vidjeti šljokice i kratke odjevne predmete. Ipak, još je opasnija i pretjerana seksualizacija izgleda, koja je, također, posljedica utjecaja estrade na svakodnevni životni stil i loše utječe na mlađe ljude. Rezultat je instant jeftini glamur koji je uništio ne samo dobar ukus već i mladalačko eksperimentiranje te traženje vlastitog stila. Mladi sve više glume zvijezde te kopiraju njihov način oblačenja. To nikako nije dobra stvar jer svako treba postepeno izgraditi svoj jedinstveni stil.


moda danas

Vlastiti stil je važan i izuzetno moćan oblik komunikacije. Njime odajete informacije ljudima kao što su vaš status, očekivanja, ukus, temperament i karakter. Stavljate drugima do znanja koliko ih uvažavate i cijenite.

Prezentacija novih modela preko kataloga i časopisa služi da nam pokaže dobar način i pristup oblačenju, prilagođen našim potrebama i našem ukusu.

Da biste se dobro oblačili i sjajno izgledali treba vam 12 do 15 osnovnih komada odjeće koje ćete svake godine uljepšati nekim detaljima i tek ponekom novom krupnom stvari. Trend nije dobro pratiti u cijelosti, jer to vodi u uniformiranost. Nije interesantno izgledati poput barbika u radnji.